Ashtanga Yoga

De eerste serie binnen Ashtanga Yoga heet de primary serie. Voor wie Warrior Yoga bij ons beoefend (lijkt op power/vinyasa yoga) is Ashtanga Yoga een iets meer pittigere vorm.

Binnen Ashtanga is er altijd een vaste volgorde en de asanas komen in tegenstelling tot Hatha Yoga tussendoor de vinyasa’s. Vinyasa’s creëren warmte in ons lichaam zodat we meer gaan zweten en het lichaam zuiveren.

Asana’s, ademhaling, meditatie

De asanas zijn juist rustmomenten. Je laat je begeleiden door de Ujjayi breath. Deze ademhalingstechniek komt in een later meer gevorderd stadium tijdens de les aan bod.

In de les geeft de Chi Academy verschillende ademhalingstechnieken, zodat er een betere controle kan worden verkregen over je mindset en lichaam.

Mentale rust, balans, flexibiliteit

Ashtanga is niet zomaar een yoga vorm, het is heel hard werken!

Naast mentale rust en balans, zorgen onze Yoga lessen voor fysieke evenwicht, flexibiliteit en lenigheid.

Ashtanga Yoga is interessant voor iedereen:

志 nog vóór werktijd lekker wil sporten
志 die lichaam & geest in balans willen krijgen
志 die een flexibel & gezond lichaam willen ontwikkelen
志 die controle wilt krijgen over een juiste manier van ademhaling en meditatie
志 vechtsporters (grond: Bjj, Judo, Grapling & staand: Muay Thai, Boksen, Wing Chun), die beter willen presteren en spieren/gewrichten soepel willen houden

Centraal binnen de lessen van Chi Academy zijn:
志 Rust
志 Energie
志 Mindfullness
志 Ademhaling
志 Lichaamshouding

Proefles

Direct proefles voor Ashtanga Yoga reserveren.

Lestijden

Kijk op ons lesrooster voor een up-to-date overzicht van de lesdagen en tijden. (Roosteroverzicht wordt geopend in een nieuw venster).


Mogelijk ook interessant voor u:

Qi Gong Chen Tai Chi Shaolin Kung Fu

Terug naar het volledig sportaanbod.